Progress tulemustes

Trenniga alustamine, 17. augustil 2015, oli üks parimaid otsuseid, mida olen siiani teinud. Mul on nii hea meel, et leidsin BBG treeningkava ja veelgi parem meel selle üle, et see mulle niivõrd hästi sobib. Pärast esimese 12 nädala läbimist tekkis sisse küll väike paus, aga see tõestas minu jaoks vaid seda, kui palju parem on elu kui teed trenni!

Olen ju alati öelnud, et alustasin seda ennekõike enda võhma treenimiseks. Kuigi olin oma välimusega täitsa rahul, siis paratamatult, naisena leiad ju ikka kohti mis võiks olla natuke siit ja natuke sealt peenemad... aga see ei olnud asi, mida taga ajasin. Varem igasuguseid treeninguid ja dieete taga ajades jäigi asi pooleli, sest tahtsin näha muutust kaalus ning ilmselt ka pärast iga trenni peegelpildis (va kui Luksemburgis taipoksiga alustasin, seda tegin puhtalt naudingust... ja tahtsin meest leida :D). Selline suhtumine ei viinud aga kuskile.

Seega kui ükspäev tuli jutuks võhm ja "mäs sest nii erilist on", siis pean tunnistama, et minu jaoks on võhma treenimine täiesti eluoluline. Okei, see on liiga dramaatiliselt öeldud, aga kuigi olen lapsega kodune, on meie õuemängud küllaltki energilised. Kas jookseb Oliver eest ära või tahab koer natukene metsikumaid mänge mängida (et ma iga kahe sekundi järel talle midagi loobiksin, sest ta on uskumatult kiire). Rääkimata siis talvel kelgutamisest, kui oleks vaja laps kelgu peal künkast üles kogu aeg sikutada ja uskuge või mitte - mulle meeldiks kõike seda teha ilma hingeldama hakkamiseta (vähemalt mitte liiga hullult).

2015. aasta alguses
Minu füüsilise välimuse muutust olete tänaseks kõik näinud (link). Siinkohal lisan, et kaalule poleks mul üldse olnud mõtet astuda, sest see ei ole praktiliselt muutunudki. Vähemalt viimaste kuude jooksul. Kui BBG'ga alustasin, siis kaalusin 62-63 kilo, tänaseks päevaks olen 59. Ja kusjuures varasemate kogemuste põhjal arvasin, et mu "ideaalne kaal" on seal 53-55 juures... I was so wrong. Igatahes mõtlesin seekord rääkida veidi progressist, mida mu keha suudab nüüd teha, võrreldes täitsa algusega.

Vahetult enne BBG'ga alustamis.
Minu tavapärane tempo Oliveriga õues olles :D
Esimest korda BBG 1 alustades hakkasin pihta ilma eeltreeninguta (link). Mida ma ometi mõtlesin?! Tegelikult sain kõigi harjutustega küll hakkama, aga kuna ma ise alustasin seda väga tempokalt oli tulemuseks see, et käisin ülejäänud nädal ringi nagu mulle oleks pulk tagumikku lükatud.

Nagu olen korduvalt maininud, siis alakehatreeningud on mu lemmikud. Mulle pole kunagi meeldinud väga maas pikali olla, et trenni teha ja enamus kavasid, mida teinud olen, seda ka ei nõua. Küll aga on mind terve elu vaevanud põlvevalud. Kuna nii isa kui vanaisa on selle üle kurtnud, siis võtsingi seda, et asi on geenides ehket paratamatus, millega tuleb elada. Tihti jäid trennid selle valu tõttu lühemaks. Seega loomulikult oli mul päris valus osasid alakeha harjutusi teha (BBG'st räägin siis). Kükke on seal ikka väga-väga palju (alguses tundub kohe eriti rohkelt neid olevat), aga ma lihtsalt sundisin ennast. Ma ei tea miks seda kava alustades kuidagi hoooooopis teisiti meelestatud olin, et on jah valus, aga teed edasi, kui tavaliselt loobusin päris kiiresti. Ja tänaseks päevaks ei ole mul enam mingit põlvevalu. Reaalselt oli asi väheses treenimises ja sellest sain aru juba 5. treeningnädalal (ehk isegi varem, aga sellel ajal täheldasin, et enam ei valuta tõesti midagi). 

Seega igasugused variatsioonid kükkidest on küll rasked, aga samas on nad tänu põlvevalu kadumisele siiski kergemaks läinud. Näiteks jump squats ei ole ühestki küljest meeldiv harjutus ja esimesel kavaringil ma üldse ei saanudki neid teha. Lihtsalt ei suutnud. Tänaseks pole probleem 40 kükki järjest ära hüpata.

August 2015 - BBG algus.
Arvan, et pole ainus, kes ütleb, et burpeesmountain climbers ning snap jumps on täielik põrgupiin. Vana hea kardio lihastreeningu vahel. Paraku on asi selline, et need toovad kava tervikuna kokku ja lõpuks treenivad kõige paremini võhma. Seega sundisin end neid tegema nagu kõike muud ning tänaseks päevaks vihkan ma neid natukene vähem (kuigi vihkama on palju öeldud). Varem suutsin teha 8 burpee'd suure vaevaga järjest, siis oli väike paus ja tegin kaks veel lisaks. Nüüd pole probleem teha 15 tükki järjest ja lõpetuseks veel väike hüpe otsa. Sama kehtib ka kahe teise harjutusega - kindlasti on asi kergemaks läinud.

Ülakeha treenimisega on aga teised lood. Mulle ei meeldinud need jaaaa ega ma tänaseks ka neid ei armasta, aga arvan, et ülakehas on toimunud ka minu kõige suurem muutus. Just tänu sellele, et ma siiski sundisin end väga palju kõik korralikult läbi tegema. Põhiline muutus toimuski siis kui alustasin uuesti selle sama kavaga 11. jaanuaril alates eeltreeningust.

Siin oligi põhirõhk sellel, et lihtsalt pidin end sundima. Ütlen alati, et tee sellises tempos ja nii palju, et su südametunnistus oleks rahul. Kui sa tunned, et pingutasid piisavalt, siis ongi väga hea! Sest sügaval sisimas oledki ju vaid sina see, kes teab kui palju sa tegelikult suudad teha. Esimesel BBG ringil ei üritanud ma vist ikka nii palju. Jäin mugavaks põlvedel tehtavatele kätekõverdustele. Pea kaks kuud pausi ei aidanud ka sugugi kaasa, seega uuesti alustades võtsin asja ka täie tõsidusega - kui ei jõua üle kolme korraliku kätekõverduse teha, siis puhkan ning seejärel jätkan. Tänaseks teen 15 kätekõverdust järjest (ilma põlvedel olemata). Seda aga muidu esimesel ringil, teisele minnes tuleb ikka pause sisse - ja see on okei!

Kõhulihaste kohta ma ei oska väga midagi öelda. Need on mulle alati meeldinud, meeldivad praegultki ja kõik on ses osas tore :D Ilmselgelt on ka tulemused seal kõige paremini näha, aga seda mitte selle pärast, et "neid ma teen kõige rohkem". Rasvaprotsent langeb ikkagi üle keha, mitte ei saa suunata seda ühte punkti. Minul lihtsalt on selline kehatüüp, mis ülakehasse nii palju rasva ei talleta (helloo no boobies), selle eest on mul aga parajalt mahlakas tagumik ja reied. Mistõttu ei ole ka progressipiltidelt väga suurt muutust näha just nimelt alakehas. Ma tunnen ise neid lihaseid sealt, aga üleliigne rasv kaob kui härja ila.

Mina leidsin enda motivatsiooni!
Samas, mis vahet sel on kust see rasva kaob ja mis sellega toimub, tähtis on see, et sa liigutad ennast ja iga loogiline kübekene su peas ju teab seda - kui oled järjepidev, siis tulevad lõpuks ka oodatud tulemused. Trenni tuleb lihtsalt panustada 100%! Meelde peab aga jätma selle, et iga inimese 100% on erinev. Tee täpselt nii palju, et sa tead, et andsid endast absoluutselt kõik! Sa ei võistle ju mitte kellegagi, sa ei treeni kava järgi, et see läbida ja siis on kõik. See ongi nüüd su elu, seega sama hästi võiksid sa selle teha enda jaoks ju nauditavaks!

PS! Tahan siia veel lisada, et te ei ole kohustatud seda kava tegema täpselt nii nagu seal kirjas. Pean silmas just harjutuste modereerimist. Alates 3. eeltreeningu nädalast (vist oli?) on pildil tavalised kätekõverdused, aga te ei ole kohustatud neid tegema. Vabalt võid teha kergemat versiooni kui sul endal nii parem on. Sa ei pea isegi 12. nädala lõpuks tegema neid. Tähtis on lihtsalt see, et annaksid endast 100%! Täpselt nii palju kui sinul seda anda on! Tee kasvõi iga kord üks korralik kätekõverdus ja teised põlvedel. See ongi see koht, kus sul tuleb hakata end natukene tagant sundima. Kuula enda keha, aga mõnikord kiusa teda ka nii, sest keha arenebki kõige paremini, kui sa ei jää rutiini!

PPS! Suur-suur aitäh kõikidele kaasaelajatele! Ma ei oleks mitte kunagi osanud arvata, et trennipostituste tegemisega saan endale nii palju ühiseid mõttekaaslasi. Mulle väga meeldib, kui leiate aega paar sõna mulle kirja panna enda teekonnast või lihtsalt nõu küsida BBG osas. Kirjutage (ja joonistage :D) ikka edasi ;)

10 comments:

  1. Anonüümne25.03.16 15:52

    Sa oled niiiii tubli! Nagu ma ka eelnevalt olen öelnud, siis just tänu Sinule alustasin ka mina BBG-d. Olen teinud ka nii, kuidas jõudu on ja olen väga rahul. Ja teen alati hommikul ära (umbes 8 ajal), mis on eriti hea algus päevale.
    Taaskord soovin sulle jõudu. Ning ootan iga su postitust selle teema kohta väga.
    PS! Häid pühi Sulle ja Su armsale perele!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Seda on mul nii hea meel kuulda :) Eriti, et ka sinule see kava sobib! Mul on trennid üha enam õhtusse aega läinud, kuigi tegelikult meeldib endalegi hommikuti palju rohkem trenni teha.
      Häid pühi ka sinule :) Ja jõudu jaksu trennitamiseks!

      Kustuta
  2. Anonüümne25.03.16 20:36

    Mina proovin teha vähemalt ühe lapse une ajal, ideaalne, kui mõlemad samal ajal magavad. Või no kui üks on hoius. Ja see on alati ikka päev esimeses pooles, mulle meeldib ka võimalikult varakult ära teha. Kohe hommikul

    Igatahes, mul saab nüüd eeltreening läbi selle nädalaga ja täna oli esimene päev, mil ma tundsin, et ei taha ja ei jõua. Muidugi võtsin end ikka kokku ja tegin ära, aga mitte nii hea tundega kui tavalselt (kuigi, haha, kui jump lunges'eid tegema hakkasin ja käed puusa panin, siis ehmusin, et kuhu need kadunud on.. elukaaslane ka ütles, et mind on juba vähem ja pihast olen kaotanud juba 6 cm).

    Arengust nii palju, et õigeid kätekõverdusi ei hakka ma tegema niipea, isegi põlevedel ja pepu üleval on veel väga-väga raske, aga alustan alati nii, et selg ikka võimalikult lame. Palju nii ei jõua, aga eks järjest rohkem. Kui alustasin, siis straight leg sit ups'e ma ei jõudnudki teha, st ma reaalselt ei jõudnud end oma kõhulihastega istuli tõsta... täna tegin 15 tükki suurema vaevata ja viimased viis olid juba keerulisemad.

    A, ja ma millalgi kommenteerisin, et huvitav, miks kaal ei lange.. nüüd on selge, miks ei langenud - sõin liiga vähe. St kindlasti ei näljutanud end ja söön ja sõin kõike (v.a rämpsu ja suurtes kogustes magusat), aga lihtsalt, ma olen alati proovinud kaalu langetada peamiselt sel viisil, et hakkan vähem sööma ja kuidagi ei adunud praegu, et nüüd teen ju trenni ka päris intensiivselt ja seal läheb korralikult energiat. Kohe, kui rohkem sõin, hakkas kaal langema - ki hoia enam kümne küünega kinni kõigest, sest jumal teab, millal uuesti saab.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hommikul on jah hea ära teha, siis ei saa hakata vabandusi päeva jooksul välja mõtlema, et miks mitte teha. Lihtsalt teed ja kõik. Just lugesin jube head mõtet, et tähtis ei olegi leida endale pidevalt motivatsiooni, et miks trenni teha. Tuleb leida endas üle see tahe, et teha trenni ka siis, kui motivatsioon selleks puudub!

      Vot mis kõik eksole välja tuleb, et selleks, et kaal langeks, peab hoopis rohkem sööma :D Mul on hea meel, et leidsid sellele vastuse :)

      Kustuta
  3. Anonüümne25.03.16 22:57

    Tubli oled! Kõige parem progressi näitaja ongi minu arust see kui alguses ei jõua mingit harjutust üldse teha ja mõne aja pärast jõuad mitu kordust teha.
    Olen ka seda BBG kava teinud lisaks muule trennile ja minule ta ei meeldi. Koormus on nii erinev. Mõne päeva kava teen nii et higi tilgub ja pärast on võhm korralikult väljas. Mõni teine päev teen lõpuni ja pole eriti arugi saada et trenni oleks teinud. Samuti on ta minu jaoks natuke igav.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tulebki vaadata tagasi, et näha kui kaugele oled juba jõudnud.

      Mis puutub koormusesse, siis minu jaoks on selle kava eelis just see, et kui koormus tundub liiga väike, siis teed lihtsalt harjutusi kiiremas tempos või lisad raskusi. Kuigi seda olen ka täheldanud, et mõni päev on raskem, teine kergem, aga siis pigem sellepärast, et harjutused on rohkem meeltmööda (siis ka on kergem juba mentaalselt :D). Aga jah, igaühele oma ;)

      Kustuta
  4. Anonüümne26.03.16 12:37

    Hakkasin ka BBG kava tänu sinule tegema, sügisel ja varasemalt ka käisin aeroobikas. Põhiliselt sellises trennis nagu kõht, selg, tuhar. Kuna uuest aastast kahjuks enam aeroobikas jätkata ei saanud, siis otsisingi uut trenni endale ja nii ma seda BBG-d tegema hakkasin. Minu jaoks on ka kõige raskemad kätekõverdused, neid teen endiselt põlvedel, aga suudan juba üsna madalale ennast lasta. Kükkide osas on mul just selline tunne, et neid selles kavas nii vähe, aeroobikas olin harjunud neid kõvasti rohkem tegema.
    Selle kava juures ei meeldi mulle see, et pole eriti harjutusi seljale. Põhirõhk on jalgadel, kätel ja kõhul. Mul on aga nõrk selg ja oleks vaja just selga tugevdada, eriti kui kõhulihaseid teha, peaks vastukaaluks ka selga treenima.
    Muidu täitsa tore kava ja mulle meeldib, tore ja motiveeriv on sinu progressi jälgida. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Õnneks saan lohutada, et mida aeg edasi, seda kergemaks lähevad ka kätekõverdused. Oli aeg, kui suutsin 40 tükki järjest teha ja siis jälle aeg, kui ei suutnud kolmegi :D

      Olen ka teistelt kuulnud, et vähe seljale harjutusi (või noh, väga polegi ekstra). Mind see ei häiri, aga siis kindlasti soovitan sul lisaks seljalihastele paar harjutust juurde teha, eriti kui on kõhulihaste tegemine kavas ;)

      Kustuta
  5. Anonüümne27.03.16 16:37

    Kust pre-bbg kava leiab?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See on kõige uuema versiooni kava alguses.

      Kustuta

 

Kuu loetuimad postitused