Aitäh, Laura lood!

O. vaieldamatult lemmik raamat(du) on hetkel "Laura lood". Oleme selle sarja raamatuid järjest endale laenutanud ning enne uinumist alati ühe loo lugenud. Kui raamat on ühe korra läbi loetud, tekivad Ollile mõned kindlad lemmiklood, mida edaspidi vaid lugema jäämegi. Lausa nii kaua, et mul on tekst peas ja ei suuda ära oodata, et raamat raamatukokku tagasi viia ja mõni uus lugemiseks võtta. Oll aga on väsimatu selles osas - kui on lemmik, siis vaid seda loemegi.

Kuna Laura raamatud on meil igatepidi sada korda läbi loetud, on Oll nendest ka palju õppinud. Nii head kui ka... vähem head. Ehket Laura raamatutes on väga palju erinevaid igapäevaseid situatsioone, mis on toredalt ära lahendatud. Samas on nendes ka paljusid asju, millega O. ei ole varem kokku puutunud. Selles postituses ma osad välja toongi, mida Laura on Ollile õpetanud.

See oli vist üks esimestest lugudest, mida Ollile lugesin - kuidas Laura läks arsti juurde. Ollile ka ei meeldi üldse arstil käimise jutud. Ehket nii kui vihjan, et võiks vist minna, tuleb "sfoslöflsdöjksl eiiiiii". Eks see loomulik ole, ega kellelegi vist ei meeldi. Küll aga aitas see lugu sellele kaasa, et raamatus oli mu meelest kirjas, et "sa oled ju suur tüdruk" (api... praegult mõtlen, et äkki oli see Jänes Kaspari lugudes hoopis). Igatahes pärast seda jäi Ollile külge see suur olemine. Koguni nii palju, et igapäevaselt on jutud: "Siis kasvan mina suuleks ja siis..." Ehket kõik saab olema lahedam, kui O. kasvab suureks.

Siin võib muidugi ajastus ka rolli mängida, aga ühes loos pissis Laura püksi. Oll ei kanna juba enam ammu mähkmeid, aga eks öösel ikka vahel tuli piss püksi. Kuidagi sujuvalt aga ühes selle looga lõpesid ka öised pissimised ära. Ikka O. hakkas korrutama, et "püksi ei todi pissida". Eile õhtul oli koguni esmakordselt nii, et ta ärkas pärast mõne tunnist und, läks pissile ja siis läks oma voodisse tagasi. Eile läks ta ka natuke varem magama ja tavaliselt magab ta öösel ilma üldse pissimata, seetõttu imestasingi kogu tema toimetamise üle JAAA et ta oma voodisse üldse tagasi läks (ta ei ole väga omas voodis magaja olnud).

Ühe olukorra ma kopeerin teile lihtsalt blogi FB lehelt, mis toimus paar päeva tagasi. Nimelt lugu ise oli selline, et Laura põhimõtteliselt leidis endale esimese peika. Jalutame Olliga poodi. Vastu tuleb väike tüdruk. Jalutame nendest mööda ning Oll jätkab jalutamist selg ees, et tüdrukut vaadata.
Mina: "Oll kõnni palun õigesti."
Oll: "Tadan tüdukut vaadata. Ma ammusin (armusin)."


Minu silmad ajas kõige suuremaks lugu sellest, kuidas Laura räägib rumalasti. Pean vist õnne tänama, et Oll ei ole ühtegi roppu sõna veel meelega öelnud (no eks tänu pudikeelele ikka kõlab mõni sõna... vastavalt enda rikutuse tasemele). Selles loos ütles Laura vist... kurat? Või oli "pagan". Ma nagu ei tahaks öelda, et lasteraamatus oli sõna "kurat", aga "pagan" pole mu arust kuigi dramaatiline. No igatahes tegin suured silmad, et see seal oli (vist ikka oli "kurat"), sest Olli ees me seda sõna ei kasuta ("Bukarest" ja "kurjam" on minu põhilised... roppused). Jaaa taaskord saan vist õnne tänada, et O. selline maru mõistlik inimene tundub, sest iga kord kui me seda kohta raamatus loeme, ütleb O. et nii ei todi lääkida.

Kõige tugevamalt mõjutas Olli aga lugu sellest, kuidas Laura kardab pimedust. O. muidugi teab misasi on kummitus, aga selle looga tulid nüüd ka kapis elavad koletised meie igapäevaellu. Eks olen muidugi arvestanud sellega, et lapsed ongi igasugusele üleloomulikule rohkem vastuvõtlikumad... aga kogu see hirmutunne tekkiski pärast selle loo lugemist. Ja kusjuures see on üks tema lemmikutest :D Kardab, aga tahab, et loeksin.

Ja loomulikult on O. hakanud nüüd rääkima ja küsima, et kas ma olen rase. Eks seda ole tal ikka tore kuulda, et tema ka kunagi emme kõhus oli, aga nüüd "tadan ka täitest titat". Suurim kild oli see, kui ta A. juurde läks ja uuris, et kas too on lapseootel. Mille peale sai vastuse, et issil on söögibeebi kõhus. See pakkus Ollile koguni nalja (jah, oleme talle ära seletanud, mis see tähendab).

Meie hommikune vestlus Olliga.
Mina: "Olli, kas sa tahad suur vend olla?"
Oll: "Jaa."
Mina: "Kas sa tahad, et emmel oleks beebi kõhus?"
Oll: "Ei, issil on söödibeebi kõdus."

Uhh, küll sellest sai nüüd pikk postitus. Ei suuda ikka ära imestada kui palju on O. kõne ja üleüldse kogu arusaam maailmast muutunud. Vahel üllatun tema küsimuste peale ja tunnen, et kuidas ma ometi talle seda seletama peaks "nii keerulistes sõnades" (noh, sest paari sõnaga ei saa ära seletatud). Ja siis see väike inimene kuulab, kordab järgi ja küsib sellest tulenevalt järgmisi küsimusi. Alles eelmisel nädalal pidin talle selgitama, miks natuke väiksemad lapsed teisi löövad kui nad pahased on ja miks nad ei kasuta sõnu selleks.


Hommmg... peaks uusi pilte blogisse juurde hakkama tegema Ollist :D


10 comments:

  1. Anonüümne15.03.17 10:13

    Kas teil on lähiajal plaanis teine laps saada?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kas ma tahaks? Jah.
      Kas on plaanis? Ei. :D

      Kustuta
  2. Minu 3-aastane rääkis ka alles ükspäev kuidas ta suureks saab ja ekskavaatorijuhiks õpib ja siis on nii suur, et jaksab ka issi sülle võtta :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oll tahab lihtsalt tööle minna, et saaks endale autosid juurde osta :D

      Kustuta
  3. Neid titejutu vihjeid on viimasel ajal päris mitu olnud su blogis. Ma mõtlesin ka, et ju siis ikka midagi toimub, mis oleks niiiiiiii tore :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks sellepärast olegi rohkem juttu olnud, sest ma väga tahakski... aga ainult sellest ei piisa :D

      Kustuta
  4. Mu enda arvates ka toredad need Laura lood, hästi lapse seisukohast kirjutet. Aga ämm mul hiljuti kurtis, et alati kui loeb neid mu tütrele ette siis käigu pealt muudab osa ära, sest Laura pistvat iga asja pärast tönnima ja mis eeskuju see ka lapsele annab. Olin jummala üllatunud, aga nüüd kui loen siis panen jah tähele, et suht alati nutab või vähemalt kavatseb nutma hakata:) Ise poleks üldse täheldandki!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Appiii nagu oleks reaalsuslaksu saanud :D Nii ongi ju. Ja kui ma nüüd järele mõtlen, on Oll ka viimasel ajal hakanud imelikult (Lauralikult) käituma :D

      Kustuta
  5. Oll on ikka nii vahva tüüp :D

    VastaKustuta

 

Kuu loetuimad postitused