Perereis

Alati Tallinnasse tulles käib mu peas justkui plõks - tee kõike muud peale töö! Alustasin küll hoogsalt rongis sõites, aga peallinna jõudes tabasin end esimese asjana shoppamas, seejärel sain kätte enda tunniplaani ning sinna see aeg kõik läkski.

Tegelikult on mul suvest veel üht koma teist rääkida (Ollist on saamas täielik seikleja ja julge uute asjade proovija), sest parem hilja kui leida! Kingitus.ee pakkus mulle välja võimaluse valida endale üks elamus. Nüüd kõlan nagu Chrisy, kes kirjutas täpselt samast elamusreisist (link), aga tahtsin saada elamust, mitte niisama jalamassaaži või restoranikülastust :D Tahtsin elamust, kuhu saaksime minna terve perega ning valituks osutuski Piirissaare laevareis!

Kohe alguses ütlen ära, et ma OLEKS PIDANUD LUGEMA seda arvustust enne reisi, sest meie kõige suurem viga oli liiga vähe süüa kaasa võtta. Seega natukene on sellest tingitud ka minu emotsioon kogu (tagasi)reisist, nüüd blooperina - tegelikult oli väga tore, aga kuna lõpuks oli maru näljane olek, siis oli meel õhtu lõpuks niru.

Meie jõudsime laevale umbes 20-30 minutit enne reisi algust jaaaa see oli ilmselgelt liiga hilja - parimad kohad näisid esmapilgul võetud olevat. Tahtsime ikka üles välja tuule kätte saada, lõpuks saime aga mõnusad kohad täpselt laeva taga otsas kajutis. Kapten tegi sealt aknad lahti, seega olimegi nagu õues. Selle vahega, et päike ei paistnud 4.5 tundi lagipähe ning vahepeal pritsis natuke vett jahutuseks peale, sest ilmaga meil tõesti vedas väga-väga!

Ütlesin küll Ollile, et ta võtaks endale rohkem mänguasju kaasa, aga ta piirdus ühe Transformeriga. Seda juhtub tihti, et kui tal on üks uus lemmiklelu, siis muudega tükk aega mängida ei kõlba. Laevas oli ka täitsa mängude nurk, kus ta ka natuke aega (ainsa lapsena) toimetas, aga enamuse ajast meeldis talle siiski käia aeg ajalt üleval värsket "meretuult" nautimas. Ning loomulikult oli vahepeal vaja GPS'i kontrollida.

Reis Piirissaarde oli väga ootusärev. Ma ausalt ei uskunud, et me tegelikult ka sõidame sinna üle 4 tunni. See polnud üllatus, aga ma ikkagi lootsin, et läheb kiiremini (umbes, et Titanic äkki ikka ei lähe filmi lõpus põhja). A. rääkis enda emotsioonidest ning talle täitsa meeldis selline tasane sõit mööda Emajõge. See on ikka tohutult ilus koht ning mina nägin seda kõik täies ilus esmakordselt. Päris mitmed sõitsid seal erinevate pisikeste mootorpaatidega, mõned lausa sõitsid veesuuskadega. Vot see on kindlasti asi, mida tahaks tulevikus ka ise proovida!

Kui Emajõelt "avamerele" saime, siis hakkas laev natuke kiiremini sõitma. Kõik saime reisi alguses ka väikese Piirissaare kaardi ning räägiti põgusalt, mida seal näha saab ja kuhu minna. Meil mingit plaani polnud... valetan! Mõtlesime, et võiks sibulaid kindlasti osta ja süüa. Kuigi meil oli piknik ka plaanis, siis kunagi pole liiga palju sööki.

Kuna me A. vanematega Lõuna-Eestis ringi sõites tegime vähemalt Ollist iga kollase raamiga pilti, siis ilmselgelt poseerisime ka kõik selle taustal veel mõne hetke ning suundusime siis esimese maja poole kus tundus, et midagi on süüa - jäätist peamiselt, vett, mõned saiakesed (need croissant... pakendid, ma ei tea) ning suht oligi kõik. Mõned postkaardid olid ka. Üllatusin ja mõtlesin, et mingi pood pidi ju ka veel olema (see oli kinni!).

Ollil kukkus just jäätis maha.

Kõik võtsid suuna otse edasi, meie keerasime paremale ja suundusime ranna poole. Ise ka ei uskunud, sest viimane asi mis plaanis oli, oli randa minek. Oll on aga totaalne vee- ja rannaloom, seega vesi lihtsalt kutsus teda :D Päike KÜTTIS! Õnneks olid Ollile vahetusriided nagunii kaasas ning ma vahetasin ka enda teksad seeliku vastu.

Sibulate ostmisega läks lõpuks nii, et me ei ostnudki. Ühes kohas oli vaid kirjas, et müüa sibul, aga tollel hetkel ei näinud me kedagi kes reaalselt sellega tegeleks ning kuna aeg saarel oli piiratud, siis läksime aga edasi. Võib-olla oleks ma mõnest teisest aiast ka saanud osta, aga ei julgenud mina minna kellegagi rääkima ja neid tülitama hakata :D

Oiiiiii kui soe see vesi oli. Mul oli ausalt kahju, et rätikuid ja ujumisriideid kaasa ei võtnud. Oll käis vaid aluspükste väel ning isegi mitte ujumas. Jooksis vees ning kilkas rõõmust. Väga pikaks see sulistamine tal ei jäänud, sest aeg tiksus.

Kokku oligi saarel aega olla umbes 2 tundi, sest 2 paiku jõudsime ja kella 4 paiku hakkasime tagasi sõitma. Mind panid imestama mitmed vääääga ilusad majad, ma poleks üldse oodanud, et seal nii uusi ehitisi üldse oleks (palkmajad). Samas ei olnud mul ausalt öeldes üldse väga mingit eelinfot Piirissaare kohta, mitte, et ma ei oleks võinud otsida.

Hea koht vaikseks ja rahulikuks eluks. Küll aga pani imestama, et näiteks pood üldse kinni oli, kuigi see oleks võinud just avatud olla. Eriti kui need laevareisid sinna regulaarselt toimuvad. Hea võimalus müüa enda tooteid. Samas minus võivad lihtsalt rääkida momendil need näljasuse järellained.

Tagasiteel jäi Oll umbes 1,5 tundi pärast sõidu algust juba magama. Seega üritasime A.ga teda kumbki toetada, et tal hea oleks. Jaaa ei möödunud palju kui ma ka ise magama jäin. Merelained, värske õhk olid oma töö teinud.

PS! Kindlasti soovitan seda reisi ette võtta, küll aga varuda suur kotitäis toitu kaasa ning müts pähe. Jaaaa kaardimäng oleks ka hea kaasa võtta!

1. Me käisime eelmine aasta samal ajal nende motoriseeritud parvedega mis sul ühe pildi peal on. Sõitsime mööda emajõge ja Peipsit kalli järvele, seal saunatasime suurel saunaparvel ja siis ööbisime parvedes. Järgmisel päeval käisime Piirissaarel. Hästi mõnus elamus 😊

Hetkel oleme pranglil

VastaKustuta
    Vastused
    1. Ühele parvele tahaks ma ka kindlasti veel jõuda, teie reis kõlas ka nii mõnusalt :)